T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
T.C. BEYOĞLU KAYMAKAMLIĞI
BASIN AÇIKLAMASI
Sosyal medya (twitter) üzerinde yapılan çalışmalarda; HDK LGBTİ+Meclisleri (@hdklgbti) adlı hesaptan “kürdistan vardır lubunyalar vardır! 18 ve 25 haziranda taksimdeyiz. LGBTİ+fobik iktidara, faşizme ve gericiliğe karşı tüm labunyaları sokağa, direnişe, özgürleşmeye çağırıyoruz. Yaşasın direniş ve dayanışma, yaşasın onur ayımız.!” ve LGBTİQ+Meclisleri (@LGBTİQMeclisi) adlı hesaptan "Eşit ve özgür yarınlar için mücadeleyi büyütmenin tam zamanı" Gökkuşağını taşıyanlar meydanlara! 25 Haziran - LGBTİQ+ Onur Yürüyüşü" sloganlarıyla kamuoyu oluşturmak amacıyla 25 Haziran 2023 günü idaremiz Beyoğlu sınırları içerisinde yürüyüş, toplantı, basın açıklaması vb. etkinliklerin yapılacağı bilgisi edinilmiştir.
Öncelikle 2023 yılı içerisinde İstanbul ili sınırları dahilinde toplantı ve gösteri yürüyüşü düzenlenebilecek alan ve güzergahlar, 2911 sayılı Toplantı ve Gösteri Yürüyüşleri Kanunun 6. maddesi gereğince Valilik Makamının 373162 ve 390438 sayılı Olur'u ile belirlenmiş ve İstanbul Valiliğinin www.istanbul.gov.tr adlı internet sitesinde ilan edilmiştir. Beyoğlu ilçesinde çok yoğun araç ve yaya trafiği olması, toplantı ve gösteri yürüyüşleri için müsait meydan ve yollar bulunmaması, daha önceki yıllarda yapılan toplantı ve gösteri yürüyüşlerinde yaşanmış olumsuz tecrübeler dolayısıyla anılan kararda Taksim Meydanı ve İstiklal Caddesi de dahil olmak üzere Beyoğlu ilçesinde hiçbir alan, meydan ve yol toplantı ve gösteri yürüyüşü alanı ve güzergahı olarak belirlenmemiştir.
31.İstanbul Onur Haftası Yürüyüşü adı altında Taksim Meydanı ve İstiklal Caddesinde yapılmak istenen toplantı ile ilgili toplantı öncesinde çeşitli sosyal medya platformlarında yapılan paylaşımlar göz önüne alındığında; toplumsal duyarlılıklar nedeniyle toplumun bir kesiminde infial uyandırabileceği, toplantıyı gerçekleştirmek isteyen gruplar/şahıslar ile diğer gruplar arasında sözlü, fiziksel ve provokatif amaçlı saldırıların olabileceği, bu nedenle toplantıya katılanların Anayasa’da teminat altına alınan kişi güvenliğinin sağlanamayacağı, toplantıya katılanların veya bölgede bulunanların can güvenliklerinin tehlikeye girebileceği, toplantı ve gösteriye terör örgütlerine müzahir grupların da katılabileceği, toplantıyı kendi amaçları yönünde suistimal edebilecekleri, Taksim Meydanı ve İstiklal Caddesinin Ülkemizin en önemli meydan ve caddesi olması ve birçok konsolosluk binası ile azınlıklara ait ibadethanelerin bu bölgede bulunması dolayısıyla birçok terör örgütünün 13 Kasım 2022’de ve daha öncesinde İstiklal Caddesinde gerçekleşen bombalı saldırı eylemlerinde olduğu gibi ulusal ve uluslararası kamuoyunda ses getirici nitelikte terör eylemi gerçekleştirebileceği, bu durumun ise kamu düzenini ve milli güvenliği tehlikeye atabileceği; Taksim Meydan ve çevresi ile İstiklal Caddesinin tarihi, kültürel, ticari, sosyal ve turistik faaliyetlerin en yoğun icra edildiği yerlerden olması, yoğun yaya ve araç trafiğinin bulunması, bölgenin ticaret yönünden yüksek potansiyeli nedeniyle otel, restoran, dükkan vb. iş yerlerinin çokça bulunması nedeniyle bu alanlarda yapılmak istenen toplantı ve gösteri yürüyüşlerinin ve bu gösteri ve yürüyüşlere katılacak kişi ve grupların hem yaya trafiğine, hem araç geçişlerine, hem de iş yerlerinin çalışmasına engel olacağı, bunun da Anayasanın 23. maddesinde güvence altına alınan kişilerin yerleşme ve seyahat hürriyeti ile 48. maddesinde güvence altına alınan çalışma hürriyetine mani olacağı değerlendirildiğinden bir önceki paragrafta bahsedilen Anayasa maddesi hükmü ile 2911 sayılı Kanun ve 5442 sayılı Kanunun ilgili maddeleri gereğince 31.İstanbul Onur Haftası Yürüyüşü adı altında yapılacak etkinlik kamu düzeni ve milli güvenliğin sağlanması, suç işlenmesinin önlenmesi, kişi güvenliğinin sağlanması, kişilerin çalışma ve seyahat hürriyetlerinin korunması amacıyla yasaklanmasının uygun olacağı değerlendirilmektedir.
2911 sayılı Toplantı ve Gösteri Yürüyüşleri Kanununun 17. maddesinde “Bölge valisi, vali veya kaymakam, milli güvenlik kamu düzeni, suç işlenmesinin önlenmesi, genel sağlığın ve genel ahlakın veya başkalarının hak ve özgürlüklerinin korunması amacıyla, belirli bir toplantıyı: bir ayı aşmamak üzere erteleyebilir veya suç işleneceğine dair açık ve yakın tehlike mevcut olması halinde yasaklayabilir" hükmü ve 5442 sayılı İl İdaresi Kanununun 32/ç maddesinde "İlçe sınırları içinde huzur ve güvenliğin, kişi dokunulmazlığının tasarrufa müteallik emniyetin, kamu esenliğinin sağlanması ve önleyici kolluk yetkisi kaymakamın ödev ve görevlerindendir. Bunları sağlamak için Kaymakam gereken karar ve tedbirleri alır" hükmü bulunmaktadır.
Yukarıda açıklanan gerekçelerle ilçemiz Taksim Meydanı ve çevresi ile İstiklal caddesinde yapılmak istenen “31.İstanbul Onur Haftası" adı altında planlanan yürüyüş, basın açıklaması, oturma eylemi vb. etkinliklerin, kamu düzeni ve milli güvenliğin sağlanması, suç işlenmesinin önlenmesi, kişi güvenliğinin sağlanması, kişilerin çalışma ve seyahat hürriyetlerinin korunması amacıyla 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu’nun 32.maddesi ve 2911 sayılı toplantı ve gösteri yürüyüşleri Kanunu’nun 17.maddesi gereğince 25.06.2023 günü saat 00:01’den – 25.06.2023 günü saat 23:59’a kadar 1 (bir) gün süre ile ilçemiz sınırları dahilinde MÜSADE EDİLMEYECEKTİR.
Kamuoyuna saygıyla duyurulur.